TAG: My lovely books

Olá slečny. :)
Tento tag jsem viděla na svém oblíbeném blogu u Kamush, a tak jsem se rozhodla, že ho také sepíši. Po delší době je to totiž opravdu pěkný smysluplný tag, který není pouze o kosmetice. Takže jdeme na to. :)

















1) Čteš o prázdninách více nebo méně než přes rok?
Řekla bych, že je to na stejno. Já čtu velice ráda každý den a je prakticky nemožné mě zastihnou bez knihy v ruce. Jediný rozdíl je v tom, že přes rok čtu více knih, které mám ke studiu a o prázdninách mám čas i na "svou" literaturu ke které se jinak nedostanu.

2) Když si vybavíš prázdniny jakou knihu si s nimi spojíš?
Rozhodně to jsou Jáma a kyvadlo a jiné povídky od E. A. Poa a dále Tajemný etrusk a Egypťan Sinuhet od M. Waltariho, to jsou totiž tři knihy, které považuji za své literární bible a každé prázdniny se k nim vracím. :)
















3) Kolik knih jsi schopná vzít si sebou na dovolenou?
Přesně tolik, kolik dokáži přečíst - takže hodně. Záleží na délce dovolené, destinaci, délce cestování a dlouhodobé předpovědi počasí. Zní to bláznivě, ale podle toho všeho si krásně naplánuji co chci číst. Většinou to ale bývají tak 3 knihy.

4) Čteš o prázdninách nějakou povinnou četbu?
Ano, pokaždé. Jelikož studuji to, co mě baví (historii), pak mám vřelý vztah i k povinné literatuře a sama ji vyhledávám i o prázdninách. Navíc mi to ušetří stres a napětí před zkouškovým. Aktuálně čtu Afriku od J. Kanderta a Evropskou politiku 1648 - 1914 od mého prof. A. Skřivana.












5) Preferuješ klasickou knihu nebo e-book?
Samozřejmě pevnou vazbu. Nejraději mám knihy z antikvariátů, protože mají svou historii a svou nezaměnitelnou vůni. Navíc jsem ráda, když můžu knihu vzít a umístit ji na čestné místo do police k ostatním titulům. S ebooky nemám problém, i tak jsem několik knih přečetla, ale nevyhledávám to.


















6) Jakou knihu by jsi ráda viděla zfilmovanou?
Tak v tuhle chvíli se moje milá sága Temná věž už natáčí, a tak zbyla pouze jedna jediná, kterou bych ráda viděla. Tou knihou je Dlouhý pochod od S. Kinga. :)

























7) Kdyby jsi měla možnost prožít jeden den s knižní postavou, kdo by to byl?
Jednoznačně by to byl Geralt z Rivie, protože větší knižního fešáka se kterým bych chtěla prožít klidně celý život neznám.











8) Které knižní město by jsi ráda navštívila?
A tady zůstanu opět u ságy Zaklínače. Ráda bych navštívila Kaer Morhen nebo Wyzimu. :)















A co vy čtenářky? Jak vypadá váš vysněný knižní svět? :)

2 komentáře:

  1. Taky mám tuze ráda knížky z antikvariátu, ale spíš kvůli tomu, jak jsou stařičké. Naopak miluju vůni nových knížek, zvlášť těch s kvalitním lehce lesklým křídovým papírem a fotkami (třeba encyklopedie nebo fotografické knížky)! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, že zrovna křídový papír má zvláštní velice příjemnou vůni. :) Ale není nad ten čpavý a těžký, který mají právě ty stařičké knihy. To mám vždycky pocit, že na mě dýchla sama historie. :)

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, dělají mi velkou radost.
Mějte krásný den. :-)
Veronika